Inlaat reiniging THP en TSI motoren


Inlaat reiniging THP, TCE, TFSI, TSI & FSI motoren - Rijdt u een moderne benzinemotor met een directe benzine injectie en merkt u dat uw auto motorproblemen heeft zoals een vermindert motorvermogen heeft, inhouden bij optrekken, hoger brandstofverbruik, motorstoringen of zelfs onregelmatig lopen van de motor bij koude start? Dan duidt dit waarschijnlijk op vervuiling van de  inlaat van de motor. Wij kunnen deze problemen oplossen met het reinigen van de motorinlaat.
 
Oorzaak inlaat vervuiling
Moderne benzinemotoren zoals de T(F)SI van VW (VAG) de THP van BMW, Peugeot en Citroen en de TCE van Renault kenmerken zich aan hevige verontreiniging in het inlaattraject van de motor. Dit wordt veroorzaakt doordat de moderne benzinemotoren gebruik maken van een zogeheten ‘directe inspuiting‘. Dit betekent dat de injectoren de brandstof direct in de verbrandingskamer inspuiten.  Zodoende gaat het benzinemengsel niet door de inlaat en heeft het niet de kans om dit traject schoon te maken. Als gevolg onstaat er een vieze aanslag in het inlaattraject wat de verhouding van lucht en brandstof verstoort en tevens resulteert in minder vermogen en op lange termijn vele problemen.
De langere onderhoudsintervallen, carterontluchting en EGR-klep zorgen voor het ontstaan van koolafzetting in de inlaat. Een (ouderwetse) indirect ingespoten benzinemotor zou deze vervuiling weer schoonspuiten met de brandstof die voor de klep word ingespoten, dit gebeurt echter bij een (moderne) direct ingespoten motor niet.
Er zijn voorbeelden waarbij deze problemen al na 30.000km ontstaan!
Kenmerken van inlaat vervuiling
  • Beperkt motorvermogen
  • Onregelmatig lopen
  • Verhoogd brandstofverbruik
  • Slecht stationair lopen
  • Motorstoringslampje gaat branden
  • Traag gaspedaal respons
De oplossing
Wij reinigen de motor volgens een uniek stappenplan Deze methode zorgt voor een zo goed als nieuwe inlaat waar dus alle aanslag is verwijderd.
Een speciaal granulaat, met specifieke korreling en geometrie wordt gebruikt om verontreinigingen van de kleppen en uit de kanalen te stralen. Vervolgens worden de verontreinigingen weggezogen. In combinatie met een neutralisatieoplossing blijven er geen resten achter. Dit voorkomt mogelijke beschadigingen ten gevolge van restanten die in de verbrandingskamer terecht kunnen komen.
Hieronder ziet u een voorbeeld van een motor voor en na een behandeling.
Vuil-en-schoon

 

Wat kost het?
Zonder een goede diagnose is het niet te zeggen wat de werkzaamheden precies zullen inhouden. Na een diagnose krijgt u van ons een duidelijke prijsindicatie. Ook wordt er aangegeven wat er nog tijdens de behandeling naar voren kan komen.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw auto? Neem contact met ons op 06-41805595 of info@halbebremer.nl
motor_NL-1