TURBO. Een turbo die het uit zichzelf begeeft komt weinig voor. De oorzaak van het probleem ligt vaak ergens anders in de motor. Meer dan 95% van de turbo problemen ontstaan door 3 veel voorkomende oorzaken te weten: te weinig olie, olievervuiling of schade door een vreemd deel. In dit geval was het zeefje in de olietoevoer verstopt geraakt. Dit toont aan hoe belangrijk olie verversen is! Door tijdig te verversen zijn deze problemen te voorkomen. De Longlife onderhoudsintervallen van 30.000 kilometer zijn dan ook niet altijd aan te raden! Voor vragen over dit onderwerp bent u altijd welkom.
Dit vind je misschien ook leuk...
Vanaf 1 januari 2023 moeten de uitlaatgassen van dieselvoertuigen met een verplicht roetfilter tijdens de APK worden getest met een deeltjesteller. Met […]
Een Volvo V70 van 1998 met maar liefste 650.000 kilometer op LPG kwam de werkplaats binnen met een startprobleem, de motor startte […]
Nadat de eigenaar van een Mitsubishi Colt met semi-automaat al diverse universele garages en een Mitsubishi-dealer tevergeefs had bezocht, kwam de eigenaar […]
Een veel voorkomend probleem bij de VW Golf en Bora is het niet werken van het achteruitrijlicht. Er zijn 3 problemen die […]